Ved klubstævnet d. 3/6 2023 fik VIR besøg af Ole fra Viborg Idrætsråd, et såkaldt hyldestbesøg. Ole var her for at sige tak til de mange frivillige, som støtter op om vores klub og fællesskab.
Følgende er et uddrag af Oles tale til de frivillige:
TAK til alle jer frivillige – TAK fordi DU gør en forskel.
Det er frivillige, der står bag dagen i dag.
Man kan være frivillig på mange måder. Alle er velkomne.
Nogle frivillige træffer beslutninger i bestyrelsen.
Andre træner atleterne. Står i boden. Har bagt kage. Brygget kaffe.
Eller sat tallene sammen på en måde, så foreningens drift hænger sammen.
Min vision, Idrætsrådets vision – og byrådets vision er, at Viborg Kommune skal være det bedste sted at være frivillig.
Den vision kan vi alle sammen hjælpe med at virkeliggøre.
Vi kan starte med at takke de frivillige – der gør noget for fællesskabet.
Det er let. Smil og sig ”tak”.
Ole S. Nielsen, Viborg Idrætsråd
Ole havde en gave med til de frivillige. Efter sommerferien trækker vi lod om 35 x 2 billetter til en valgfri VHK-hjemmebanekamp. Vil du deltage? Så hold øje med Facebookgruppen Viborg Rideklub (VIR)
Viborg rideklub har et Cafeterieudvalg bestående af frivillige medlemmer.
Udvalget har blandt andet indflydelse på drift og menu i cafeteriet, og de har en vigtig rolle, da indtjeningen i cafeteriaet er med til at sikre klubben indtjening og et godt omdømme som rideklub og stævneafvikler.
Opgaverne består i planlægning før der er stævne, vælge menu ud fra VIRS bedste interesse, samt lave vagtplan og forskellige ad hoc opgaver.
Når du hjælper til i cafeteriet, hjælper du klubben – og du får til gengæld lært de øvrige medlemmer at kende, og mad og drikke.
Medlemmerne i cafeterieudvalget præsenteres nedenfor, og de kunne godt tænke sig endnu et VIR medlem i udvalget, så har du lyst så skal du endelig kontakte en af dem.
Vibeke Voer Kjærsgaard – bestyrelsesmedlem, cafeterieudvalget
”Jeg har haft heste hele mit liv. Jeg er pt ikke rytter, men jeg har en datter, der er. Jeg er uddannet dressurdommer. Jeg synes, det frivillige arbejde giver en meget godt og især i mødet med andre mennesker.”
”Det er hyggeligt at være med i cafeterieudvalget, og det er en vigtig post for rideklubben, som jeg gerne vil støtte op om.”
Christian Schou – bestyrelsesformand, Cafeterieudvalget
”God mad og drikke hører sig til ved stævner og andre sammenkomster på en rideskole, og folk er glade for at få en god betjening i cafeteriet. Indtægterne fra salget er en vigtig indtægt for, at Viborg Rideklub kan drives på det nuværende niveau. Derfor er jeg i cafeterieudvalget.”
Anne-Jo Langkilde Lauesen, cafeterieudvalget
”Jeg tilbød min hjælp til CafeteriaUdvalget, fordi jeg kan lave de skriftlige opgaver fx forberedelse til stævner i min fritid til hverdag. Jeg synes VIR har et højt etisk niveau i deres behandling af både elevheste og private opstaldere, og det koster penge, mange penge. Så hvis jeg kan give mit frivillige bidrag, kan pengene forhåbentlig række længere og give gode oplevelser til alle på VIR.”
Søs Pontoppidan, cafeterieudvalget
”Jeg er helt ny i VIRs cafeterieudvalg og er også et ret nyt medlem i Viborg rideklub. Allerede fra første dag har jeg mærket en klubånd med stærkt sammenhold og glæde, hvor jeg straks har følt mig integreret og taget imod med åbne arme.
Jeg brænder for at bidrage til, at VIR bliver ved med at være et rart sted at være, og jeg vil sætte en ære i at kunne tage lige så godt imod nye og gamle medlemmer, som jeg selv er taget imod.”
Kontakt en af medlemmerne hvis du har lyst til at være en del af udvalget.
Allerede nu hænger der desuden hjælperlister til Welsh arrangement d. 4.-6. august på VIR. Vi håber på din støtte.
Fra den 23. juni til den 10. august er rideskolen lukket for almindelig undervisning. Sidst i juni afholdes Juniorlejr, hvorefter elevdyrene rides på sommergræs, og først i august afholdes Store lejr, umiddelbart efter at elevdyrene er kommet hjem fra sommergræs.
I perioden hvor elevdyrene er på sommergræs er der også rigtig mange af de private heste og ponyer der er på sommergræs. Derfor er det ret stille på rideskolen, og der er helt anderledes at kommer her, for dem der fortsat har deres private hest eller pony på rideskolen.
Mens elevdyrene og mange af de private heste og ponyer er på sommerferie bliver staldene gjort rene, og der bliver malet og olieret. På den måde er staldene helt rene og fine når alle ponyer og heste kommer tilbage efter en velfortjent sommer på græs.
HAR DU EN ”AFLAGT” BÆRBAR PC?
Under stævnerne er VIR gået over til papirløse bedømmelser. Derfor har vi behov for 2-3 bærbare. Måske du har en liggende, som du ikke længere bruger?
Vi søger PC’er som virker, dvs. kan tændes og kobles på nettet, men da de udelukkende skal bruges til at skrive kritikker under stævnerne, er der ikke nogen krav til funktionalitet i øvrigt. Med andre ord kan vi sagtens bruge den, hvis du har en, du har kasseret, fordi du har opgraderet til en hurtigere eller større version. Og ved du ikke, hvordan du skal slette alt din data fra PC’en, har vi mulighed for at gøre det, inden vi tager den i brug.
Har du en PC, som VIR må få, kan den afleveres til Lone på kontoret. MANGE TAK!
TILLYKKE TIL ANNA-MATHILDE
Den 14. juni blev vores dygtige beriderelev Anna-Mathilde Nielsen ridelærer. Anna-Mathilde bestod eksamen på Vilhelmsborg, sammen med flere andre beriderelever. Vi ønsker Anna-Mathilde tillykke med eksamen.
BAMBUSA-SALG
Tusind tak til ALLE jer, der har solgt Bambusa-strømper! Det ser ud til, at vi ender på en indtjening på ca. 45.000 kr. til rideklubben. Det er godt gået af alle, der har deltaget.
Også en stor tak til Anne-Jo Langkilde for at stå for al koordinering mm. i forbindelse med salget. Godt arbejde!
Og sidst men ikke mindst ønsker vi tillykke til de tre vindere af den interne konkurrence om at sælge flest strømper.
Nr. 1 Ingelise Christensen med 112 pk strømper solgt
Nr. 2 Joanna Boldrup med 46 pk strømper solgt
Nr. 3 Silja Viskum med 43 pk strømper solgt
Tillykke!
30 juni: Elevdyrene rides på sommergræs
Juli: Elevhestene er på sommergræs og elevafdelingen er lukket
4-5-6 august: Welsh kåring -alle er velkomne til at komme forbi og kigge
6-9 august: Storelejr
10 august: Elevafdelingen starter op igen
12+13 august: Seniorlejr
18-20 august: Distriktsstævne