Foldordning

På Viborg Rideklub har du mulighed for at få din hest eller pony på fold.

Der er både mulighed for selv at lukke ud/ind eller tilkøbe en foldordning, hvor personalet står for ud-/indluk på hverdage.

Weekender og helligdage står man selv for ud-/indluk.

Der tilbyder som udgangspunkt ikke ud-/indluk i juli måned.

Det er muligt at tilkøbe pålægning af klokker, gamacher, dækken osv. Dette skal hænge klar på boksen sammen med grimen. Personalet skal ikke bruge tid på at lede efter det, så er det ikke på boksen, kommer hesten/ponyen ud uden.

Tidspunktet, hvor din hest kommer på fold, er nogenlunde det samme hver dag, men der kan forekomme mindre variationer. Af hensyn til planlægning af personalets opgaver, er det ikke muligt at ændre tider for ud- og indluk efter vejret fra dag til dag.

VIR forholder sig ret til at aflyse fold, hvis det vurderes, at vejret eller lign. ikke tillader fold den pågældende dag. Ligeledes kan VIR også aflyse foldordning, såfremt sygdom eller andet blandt personalet umuliggør foldordning den pågældende dag.

Din hest kan gå alene eller sammen med en fast foldkammerat.

Vi har flere forskellige folde: fællesfolde for henholdsvis hopper og vallakker samt løbefolde.

Foldene har forskellige størrelser, og sammen med personalet finder du ud af, hvad der er muligt og fungerer bedst for din hest.

Husk, at ydelser skal frameldes til kontoret senest den 25. i måneden, for at udmeldelsen vil kunne gælde den efterfølgende måned.

Se den gældende prisliste nedenfor.

Sygefolde

Viborg Rideklub råder desuden over to sygefolde hvor heste og ponyer, som er opstaldet kan få tildelt tid.

Når en hest har brug for en sygefold, skal der ske henvendelse til personalet.

Tildeling af sygefold sker ud fra hestens sygehistorie. Der skal ikke foreligge en dyrlægeerklæring.

Personalet koordinerer tiderne på foldene efter antallet, som er henvist til sygefoldene.

Priser foldordning pr. måned:

Hest/pony ud og ind alle hverdage 500,00
Hest/pony ud alle hverdage 250,00