Den 29.12. var der traditionen tro springstævne på VIR. Efter stævnet delte vores formand denne nytårs-hilsen i VIRs Facebookgruppe:

Kære alle ansatte, stævnedeltagere, medlemmer, forældre, bedsteforældre og andre der var med i dag til vores springstævne.

Alle ansatte, I bruger jeres weekend på at starte til stævnet og vise, hvad I kan, og i det hele taget hjælpe til, hvor der er brug for det.

Alle stævnedeltagere, medlemmer af Viborg Rideklub og andre rideklubber, vi er glade for, at I kommer til vores stævne her på Viborg Rideklub.

Alle medlemmer af klubben, som hjalp i dommertårnet, i sekretariatet, på banen, på opvarmningsbanen, i cafeteriet, med indkøb, udenfor med at holde parkeringsarealet i stand (ret svært i dag!) og alle de andre steder, hvor der var brug for det.

Også tak til alle jer, der plejer at hjælpe, men som ikke have mulighed for at være med i dag – man skal jo også på arbejde og holde fri en gang imellem😊.

Vi ses til næste stævne den 20. og 21. januar 2024.

Godt nytår.

Christian Schou, formand

Økonomien i hverdagen hænger sammen, fordi Viborg Rideklub hele tiden er på jagt efter lige så gode, men billigere løsninger til tingene. Det kan være alt fra indkøb af rosetter til billigere løsninger af hverdagens opgaver som fx rengøring.

Viborg Rideklub har ganske enkelt brug for finansiering af nye tiltag via fonde eller sponsorater, for ellers kan vi ikke lave de nye tiltag.

Som medlem af Viborg Rideklub kan man også få rabat. Et eksempel på dette er Rytterhuset, hvor vi som medlem kan få 10 % på vores indkøb (kan ikke kombineres med andre tilbud). Der arbejdes på flere muligheder.

Ingelise Christensen

40359541, ikc@youmail.dk

Jeg er med i sponsorudvalget på VIR, fordi jeg gerne vil bidrage med at finde økonomi til at realisere nogle af de mange gode projekter til fornyelse af vores allesammens rideklub.

Ketil Sørensen

24916698, ketils75@gmail.com

Jeg er med i sponsorudvalget på VIR, da jeg ønsker at styrke klubbens omgivelser og hjælpe med til at gøre klubben endnu mere attraktiv for medlemmerne og nye medlemmer.

Som sponsor kan man som virksomhed få følgende:

Her kommer nogle forskellige muligheder for at være sponsor:

1. skilte på bokse eller i ridehallen
  2. firmanavn på springmateriel
  3. sponsorere en elevhest eller elevpony
  4. sponsorklasser til de store springstævner
  5. vores ridehaller og baner udenfor, som i hverdagen kunne blive kaldt et firmanavn i stedet for hal 1, 2 eller 3

Til slut kommer her nogle af de ønsker, som bestyrelsen og personalet har til fornyelse af VIR – sådan for at sætte perspektiv på behovet for økonomisk hjælp fra sponsorer og fonde:

1. udendørs ebbe-flod baner. Et kæmpestort projekt til samlet 2,5 millioner. Vi har finansiering på 1.040.000 kr, så der er et godt stykke vej endnu, idet hele projektet skal være fuldt finansieret af fonde og/eller sponsorer, før vi kan gennemføre det
  2. renovering af den sidste del af elevstalden med nye bokse, vinduer, loft og belysning
  3. renovering af ”beriderelevstalden” med nye bokse og døre
  4. nye vinduer på ”ponygangen”