Hver tirsdag aften er et højdepunkt for rytterne, der rider holdundervisning på VIR. Her skal der nemlig hygges om hestene, rides undervisning og ikke mindst skal der hygges socialt i rytterstuen bagefter med kolde sodavand, kaffe og snacks – og ikke mindst snak og grin.

Vi er tilbage i vinteren 2007, hvor det daværende hold startede kaffeklubben op og begyndte at skiftes til at medbringe kaffe og lækkerier til fælles fornøjelse. Der er stadig 3 af de medlemmer med 😊

I tiden fra 2007 og til nu, har tirsdags ride & kaffeholdet haft mange gode timer sammen både i, og uden for klubben. Der har været arrangeret adskillige ture til Hest og rytter, Gallashow, Apassionata, cocktailsmagning, jule og sommerafslutning med ost og vin m.m.

Det er venskaber der opstår her, og det kan absolut anbefales. Selv kagerne er værd at blive tyk af (citat privatrytter) 😉

Alle der rider undervisning tirsdag aften er velkomne. Kaffeholdet består af både elev og privatryttere.

I rækken af præsentationer af udvalg er vi nu nået til Stævneudvalget. Stævneudvalget varetager planlægning af stævnerne på VIR, og der er rigtig mange forskellige opgaver der skal varetages. Planlægning af stævner begynder over et år før selve stævnet afholdes. Der bliver lavet en drejebog med alle de opgaver, der ligger før, under og efter et stævne. Stævneudvalget består af følgende medlemmer:

Gitte Krogh Hansen

“Mit formål med at deltage i stævneudvalget er at der kan tilrettelægges nogle veltilrettelagte stævner på VIR, hvilket er til gavn for både vores egne stævneryttere og gæsteryttere. Stævnerne er med til at generere indtægter til klubbens arbejde, hvilket er af stor betydning.”

Lone Svenstrup

“Jeg startede i stævneudvalget for efterhånden mange år siden. Jeg startede fordi jeg synes, at det er en spændende kabale at være med til at få alle elementerne med starter, dommere, hjælpere osv. til at gå op. Samtidig lærer man en masse ryttere og officials at kende og år en masse socialt ud af det i klubben.”

Christina Ryberg Schou

“Som mor til to ryttere, der interesserer sig for at starte stævner, er der naturligt for mig at tage del i arbejdet omkring klubbens planlægning og afvikling af stævner. Jeg lærer meget af at være med. Desuden er det utroligt hyggeligt både til møderne og til stævnerne. Jeg plejer af melde mig som skriver i en eller flere dressurklasser. Det er noget som alle kan gøre, og det kræver ikke særlige kundskaber.”

WELSH KÅRINGSWEEKEND PÅ VIR
Den 5. og 6. august afholdt Welsh Pony og Cob avlen i Danmark kåring på Viborg Rideklub. Det er efterhånden en god tradition at der holdes Welsh kåringsweekend på VIR, og der er da også en helt speciel stemning, når de mange smukke og dygtige Welsh ponyer mønstres og konkurrerer. Arrangementet har ligesom stævnerne stor betydning for klubben, da det sikrer indtjening.

Kåringsweekenden led i år under mangel på hjælpere, men forhåbentlig bliver det lettere at finde hjælpere næste år. Det er en god og oplagt mulighed for at støtte din klub, og alle kan hjælpe med noget.

SYGEMELDING OG AFLØSER I STALDEN
Vores staldmand Kristian Nielsen skal have et nyt knæ her i efteråret. Kristian vil derfor være sygemeldt frem til december. Mens Kristian er sygemeldt, vil klubbens tidligere staldmand Fin Frederiksen løse opgaver med vedligehold af baner og staldopgaver. Fin kender alle arbejdsgange på VIR, hvilket er rigtig skønt.

10 september: Deltagelse i Naturens dag ved Hald

30 september: Modeshow