Kæmpe tak til alle jer, der gav en hjælpende hånd i dommertårn, i sekretariat, på springbanen, i cafeteriet, med kagebagning og alle forberedelser inden VIR’s store springstævne i påskedagene.

Vi ved godt, at vi trækker store lodder på timer i fridagene, men vi kan simpelthen ikke gennemføre et sådant stævne uden jeres hjælp – TAK!

Vi vil gerne med dette nyhedsbrev give jer en tilbagemelding på, at vi med stævnet har indtjent godt 50.000 kr. netto og dertil kommer salg fra cafeteriet. Vidste du, at vi solgte næsten 200 kg. pommes frites og meget andet?!

Denne indtjening sammen med det fællesskab og den sportsånd, som kommer qua et sådant stævne, er hele drivkraften bag.

Vi vil også gerne endnu engang fortælle jer alle, at hvis vi løfter i flok, så er den fælles arbejdsbyrde nemmere at bære. Der er så mange timer bag afvikling af et sådant stævne – her et forsøg på at lave et overslag over arbejdsopgaver:

Vi tør slet ikke regne på alle de mandetimer, som indgår – og vores ansatte personale slider alle dagene, så der skal også lyde en stor TAK til dem.

Når vi lige har sundet os og snart er klar med endnu et stævne, må I gerne alle huske, at uanset om du er opstalder, modtager undervisning ”på egen hest udefra” eller ”tilhører” elevafdelingen, så er din hjælp uvurderlig. På banen skal du blot være 13 år, og i cafeteriet skal du være 16 år eller 18 år alt efter arbejdsopgave. Vi oplærer gerne alle, der gerne vil være med – uanset hvad de gerne vil hjælpe med

Mvh Bestyrelsen

Bestyrelsen har efter seneste generalforsamling konstitueret sig som følger:

Du er altid velkommen til at kontakte medlemmer af bestyrelsen med ideer og konstruktiv feedback, dog gør vi opmærksom på, at henvendelser vedr. den daglige drift af rideklubben skal rettes til daglig leder Niels Henrik Christensen (telefon 22428960 hverdage 7.30-9).

Viborg Rideklub søger en hestekyndig staldmedarbejder til en fuldstilling pr. 1. august 2024.

Om jobbet:

Der er mulighed for at medbringe egen hest.

Vores forventninger til dig:

Viborg Rideklub er placeret i naturskønne omgivelser i udkanten af Viborg med let adgang til offentlig transport. Vi har gode faciliteter for både hest og rytter.

Vi har ca. 400 medlemmer, ca. 100 opstaldede heste og 9 ansatte.

For yderligere oplysninger se vores hjemmeside viborgrideklub.dk eller kontakt berider Niels Henrik Christensen på tlf. 2242 8960.

Send din ansøgning til info@viborgrideklub.dk. Samtaler afholdes løbende.

27. april: Ven & venindedag –OBS! aflyst pga. for få tilmeldinger

1.-2. juni: Minilejr

22.-23. juni: Klubstævne

1.-4. august: Storelejr